Kia Telluride Forums banner
21 - 40 of 53 Posts
De raamlijsten op mijn 2021 Telluride Nightfall Edition verkleuren. De chroomkleur begint erdoorheen te komen. Heeft iemand anders dit probleem? Ik vraag me af of Kia een soort verf op de lijst heeft gebruikt die vervaagt?
Ik heb hetzelfde probleem met onze 2022 Nightfall edition, de dealer erkent dat ze klachten hebben gehad, maar ze kunnen niets doen! Ik begrijp dit niet, dit zou onder onze lakgarantie moeten vallen, dus ik denk dat ik hogerop moet gaan dan de dealer om het probleem op te lossen

Hetzelfde probleem - 2021 Nightfall Edition. Ik merkte het ongeveer 5 maanden geleden op en dacht dat het gewoon vlekken waren, maar het is geleidelijk erger geworden. Ik neem deze week contact op met de dealer om te zien wat ze te zeggen hebben. Ik krijg meestal geweldige service van mijn dealer, dus duimen maar!

Ik dacht dat ik ook even mijn zegje zou doen om op de hoogte te blijven van de status van dit stomme probleem. Ik vecht al sinds april 2021 tegen dit probleem... ongeveer 6 maanden nadat ik mijn 2021 Telluride Nightfall Edition kreeg. Het ziet er vreselijk uit en wordt alleen maar erger. Ik kreeg ook dezelfde smoes... chemicaliën van de wasstraat, in de zon laten staan, bla bla bla. Dat heb ik meteen afgeschoten. Ik zei tegen ze: "Dus alle andere auto's in de wereld kunnen de wasstraat gebruiken en in de zon parkeren en hun bekleding is prima, maar de Telluride en zijn bekleding zijn zo delicaat en fragiel dat ze niet kunnen doen wat de andere auto's doen? En dit zou een buitenvoertuig moeten zijn?" Ik heb foto's gemaakt en heb niets meer gehoord, maar we zullen zien.

Tips voor een man die nog nooit geluk heeft gehad met de heen en weer gaande telefoontjes in de Kia-zaak, waarbij de dealer (Kia Northlake in Palm Beach Gardens) beweert dat het van "invloeden van buitenaf" komt en de GM van de dealer beweert dat hij aan mijn kant staat en alles doet wat hij kan met Kia corporate? Mijn 2021 nightfall begon binnen een paar maanden na aankoop te vervagen en is nu bijna helemaal zilver. De Chemical Guys chroompoetsmiddel maakte het nog zilverder! Het ziet eruit als complete rotzooi. Het is een jaar lang heen en weer BS. Ik koop nooit meer hun voertuigen.

Ik heb hetzelfde probleem. 2021 Kia Nightfall Edition. Nieuw gekocht in juli 2021. Slechts 15.500 mijl op het voertuig. Vandaag pas gemerkt dat de lak van de sierlijsten rond de ramen aan de bestuurders- en passagierskant vlekkerig is. Ik was mijn auto met de hand met goede producten. Nog steeds een probleem. Bel morgen mijn dealer. Heeft iemand succes gehad met het vervangen van de sierlijsten en het probleem niet meer gehad?

Ik heb hetzelfde probleem. 2021 Kia Nightfall Edition. Nieuw gekocht in juli 2021. Slechts 15.500 mijl op het voertuig. Vandaag pas gemerkt dat de sierlijstverf vlekkerig is rond de ramen aan de bestuurders- en passagierszijde. Ik was mijn voertuig met de hand met goede producten. Nog steeds een probleem. Bel morgen mijn dealer. Heeft iemand geluk gehad met het vervangen van de sierlijst en het probleem niet meer gehad?
Als je naar de dealer gaat, zorg er dan voor dat ze het niet toeschrijven aan "invloeden van buitenaf" of je de Chemical Guys chroompoets opdringen. Kia corporate neemt het woord van de dealer aan en daarna ben je zo goed als klaar. De poetsmiddel maakte mijn sierlijst nog zilverkleuriger, dus doe ook geen moeite. Kia's nalatigheid in hun productiekwaliteit en loyale klanten is ongelooflijk.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2022 nightfall edition!!!!! Ik heb hem vandaag naar de dealer gebracht en kreeg te horen dat ze het moesten polijsten en foto's moesten opsturen. Ze hebben een enorme plek verf van mijn bekleding gewreven en vertelden me dat ze me zouden bellen als ze van KIA hoorden! 🤬🤬zoals WTF?!?!?!? Toen vertelde de vrouw me dat als ze het zouden vervangen, het misschien nooit de hele bekleding zou zijn!! Alle bekleding rond de ramen ziet eruit als crap!!

Hetzelfde hier! 2021 Nightfall-editie en de zwarte afwerking rond de ramen begint te vervagen. Ik blijf proberen een afspraak te maken met de dealer en ze reageren niet op sms'jes, telefoontjes of de online afspraakboeking! Ik heb tot nu toe genoten van mijn Telluride, maar de service-ervaring was niet geweldig.

Nachthemel 2021 en dezelfde problemen ervaren. De dealer heeft foto's gemaakt en naar de garantieafdeling gestuurd, vandaag een voicemail gekregen dat ze het hebben afgewezen. Ga het escaleren, maar ik zal waarschijnlijk gewoon moeten betalen om de bekleding te laten wrappen. Het ziet er zo vreselijk uit, ik ben echt gefrustreerd.

Hetzelfde liedje, dezelfde dans. Ik heb een 2021 Telluride Nightfall Edition. Na wat werk konden we via onze Kia-garantie een zaaknummer krijgen. Naar de dealer gebracht. Ze zeiden dat ze het zouden vervangen, maar de achterruitpanelen zijn in backorder en ze hebben geen idee wanneer ze binnen kunnen komen. Kan maanden duren. We zullen zien.

Ik belde Kia, kreeg een klachtnummer en toen ik mijn volgende serviceafspraak had, vertelde ik de servicemedewerker dat ik Kia had gebeld over de verf die van de bekleding kwam. Hij zei dat hij de servicemanager ernaar zou laten kijken. Ze vertelden me dat ze de onderdelen op voorraad hadden en het toen konden doen. Ik vertelde hen dat ik kon wachten. Het duurde ongeveer 3 uur. Dat is een jaar geleden en de vervangingen beginnen te vervagen. Het is een beetje balen, want het is een cool uitziende auto, hij is drievoudig zwart, maar met de verknipte lijsten niet zozeer.

Ik dacht dat ik hier even zou reageren, aangezien ik deze week net het hete aardappelprobleem had met mijn KIA-dealer en de KIA "klantenservice"-medewerker. De dealer duikt al sinds oktober voor het probleem weg (Florida-zon - autowasstraat - natuurlijke oorzaken) en ik heb geprobeerd de KIA-vertegenwoordiger zover te krijgen dat KIA het goedmaakt. Ik vroeg of een regionale manager van KIA naar de auto kon kijken en ons kon vertellen dat dit de manier is waarop ze verwachten dat hun auto's er na 3 jaar uitzien. Maar zoals de KIA-bedrijfsvertegenwoordiger me vertelde: "KIA regionale managers HEBBEN GEEN CONTACT MET KLANTEN EN KIA VERTROUWT VOOR 100% OP HUN DOOR DEALERS OPGELEIDE TECHNICI OM DE DEFINITIEVE BESLISSING TE NEMEN" over problemen zoals dit fabricagefout chroomprobleem. Oh trouwens - De dealer is meer dan bereid het te vervangen als we ervoor betalen.... KIA stelde voor dat ik het volgende week naar een andere KIA-dealer zou brengen voor een second opinion, wat ik zal doen. Ik merkte wel dat ze bij de nieuwe nightfall-editie nu een volledig zwarte lijst gebruiken, dus ik denk dat KIA het fabricagefout heeft ingezien en is overgestapt op een betere oplossing.

Ik kocht mijn 2022 KIA Telluride nightfall edition in oktober 2021. De zwarte afwerking rond mijn ramen begon binnen 8-9 maanden na de aankoopdatum te vervagen en af te brokkelen. De dealer verving elk raam, inclusief de achterruiten van de 3e rij, maar weigerde het passagiersraam van de 2e rij te vervangen, omdat ze zeiden dat het niet vervaagd of afbrokkelde zoals de andere. Toen ik het kwam ophalen, nadat de raamkozijnen waren vervangen, paste de passagiersraam van de 2e rij niet. Dus zeiden ze dat ze de fabrikant zouden vertellen dat ik niet tevreden was. Natuurlijk moest ik weer terugkomen toen de onderdelen binnenkwamen om die ene te laten vervangen, wat erg onhandig was. Als ze ze de eerste keer allemaal hadden vervangen zoals ik had gevraagd, omdat ik wist dat het niet zou passen. Dus snel vooruit naar augustus 2023 ging ik een olie verversen en ik liet de technicus zien dat de raamkozijnen weer begonnen te vervagen en een van de ramen begon af te brokkelen. Hij verklaarde dat hij contact zou opnemen met de fabrikant en contact met me zou opnemen. Ik wachtte ongeveer 2 weken en ik belde, de technicus zei dat het was geweigerd, er is niets dat hij kan doen. Dus raadde hij me aan om de fabrikant te bellen. Nou, ik belde de fabrikant twee keer en ze zeiden dat als de dealer weigert het te vervangen, er niets is dat ik kan doen. Dus belde ik de technicus terug. Hij verklaart dat hij mijn frustratie begrijpt en dat ik alleen maar kan blijven klagen in de hoop dat ze het op een dag zouden goedkeuren. Zoals ik hem vertelde, ik kan begrijpen als ik dit heb veroorzaakt en ze het niet willen veranderen, maar dit is een fabrikantprobleem en mijn voertuig heeft garantie, dit is niet de schuld van de klant. Naar mijn mening, waarom de raamkozijnen vervangen als ze er geen oplossing voor hadden om het niet opnieuw te laten gebeuren. Er is geen reden voor een voertuig van $ 53.000 dat minder dan 2 jaar oud is om dit soort problemen te hebben. Een ander probleem dat ik vorige week opmerkte, is dat mijn leer op mijn stuurwiel vlekkerig grijs aan het vervagen is. Ik zal nooit meer een KIA kopen, omdat ze zeker niet achter hun garanties staan en het voertuig is waardeloos binnen een paar maanden na het rijden van het terrein.

21 - 40 of 53 Posts